marți, 29 martie 2011

Specialized - Innovate or die

Astăzi am încheiat prima săptămână de mers numai cu bicicleta şi pot spune că a fost minunat. Am redescoperit bucuria din spatele mersului pe bicicletă. Dacă acum două săptămâni făceam 40 de minute până la muncă (dintre care 20 de minute eram blocată în trafic), acum parcurg acelaşi drum în 30 de minute şi am energie pentru toată ziua.
Şi pentru că am prins gustul pedalatului, mi-am dat seama că bicicleta despre care vă povesteam aici, nu este ceea ce vreau. Aşa că, mi-am făcut un upgrade şi de ieri am intrat în lumea bună. Acum am o Specialized cu frame-ul de 17 inch, schimbător Shimano şi cauciucuri personalizate. A beauty! 
În lumea maşinilor este ca şi cum ai trece de la bătrâna Dacie la BMW, ultima serie. Diferenţa este una imensă, uneori ai impresia că schimbă vitezele şi pedalează singură. Singura problemă este că şaua şi cele două roţi pot fi furate în 5 secunde, aşa că sunt nevoită să o leg fedeleş.
În zilele ce vor urma, veţi face şi cunoştinţă.

Iată pe scurt şi impresii după prima săptămână.

În UK, bicicliştii sunt foarte respectaţi atât de autorităţi, care le oferă rute ocolitoare superb amenajate şi care nu se intersectează cu pomi, garduri sau care se termină brusc, cât şi de şoferii aflaţi în trafic. Chiar azi i-am lovit oglinda unuia, care în loc să ţipe la mine m-a întrebat dacă sunt ok.
Am descoperit rute ocolitoare şi trasee superbe, care  foarte rar se intersectează cu cele ale şoferilor. 
Majoritatea bicicliştilor poartă veste reflectorizante şi căşti.
Cel mai vârstnic biciclist pe care l-am întâlnit avea în jur de 65-70 de ani, iar cel mai tânăr, puţin peste doi ani.
Toate instituţiile, mall-urile, supermarket-urile, etc. au parcări pentru biciclete.

Toţi bicicliştii respectă zonele de No Cycling.
În oraşul meu există câteva cluburi de ciclism, care organizează trasee de diferite intensităţi de cel puţin două ori pe săptămână şi unde oricine poate merge să pedaleze.



2 comentarii:

  1. Si ai platit oglinda?:)))

    RăspundețiȘtergere
  2. Stii cum e cand treci cu bicicleta printre masini si vezi una faina si foarte noua si te gandesti sa nu cumva sa o zgarii si tocmai asta ti se intampla? Cam asta mi s-a intamplat mie... :)) Am avut noroc si nu i-am zgariat-o. Oricum, m-am oprit ca sa vad ce am stricat si ce trebuie sa platesc. La cum mi-a zambit soferul si dupa tonul pe care m-a intrebat daca sunt ok, as fi platit si cealalta oglinda, chiar daca era de la un Volvo nou-nout. :)

    RăspundețiȘtergere