sâmbătă, 9 iulie 2011

Ani de liceu

Când eram la grădiniţă vroiam să fiu la şcoală. Când am ajuns la şcoală, am vrut să fiu la liceu.
În 1997, după un examen de admitere extrem de dur, cu probe la sport, desen, muzică şi probele scrise la română şi matematică, am fost admisă la liceu.
După admitere, am fost atât de epuizată, încât am dormit timp de o săptămână. Dar a meritat. A meritat fiecare minut de pregătire şi fiecare week-end ratat.
Au urmat cei mai frumoşi cinci ani din viaţa mea. Cinci ani petrecuţi alături de alte 28 de fete şi doi băieţi, în clasa P1 a liceului pedagogic, Nicolae Titulescu, din Slatina. 
Şi au urmat zile superbe şi zile foarte tensionate, când aşteptam cu sufletul la gură subiectele de la teza la matematică, zile în care nu aveam chef, zile în care aveam extrem de multă energie şi ne gândeam ce prostii să mai facem, zile în care învăţam pe rupte, zile în care trebuia să ne facem foarte bine socotelile, pentru a-i putea scuza pe toţi cei absenţi: doi în practică de zi, doi de serviciu pe şcoală, unul cu proiectul la corectat, doi la cor. Zile, care au trecut extrem de repede, cu bune şi rele.


Când ne certam şi ne supăram unii cu ceilalţi, profesorii ne sfătuiau să ne bucurăm de zilele de liceeni, când se leagă cele mai trainice prietenii. Noi o ţineam pe a noastră: nu ştiu ei, cea mai faină viaţă e la facultate, după care am inceput toţi să tânjim prin anul patru (am fost printre ultimele generaţii care au făcut cinci ani de liceu).
Au avut însă dreptate, prieteniile din liceu au fost cele mai durabile. Şi acum, după aproape zece ani de la terminarea liceului, când mă pregătesc să merg acasă, primul lucru pe care-l fac este să le sun pe fete pentru a stabili ziua întâlnirii, pe care abia o aştept. A devenit un pic mai greu să ne potrivim programul: eu în vacanţă, unele dintre ele la muncă, unele cu bebeluşi, dar facem tot posibilul să ne vedem. Şi am reuşit, cu succes, ca în ultimii ani să ne întâlnim în aceeaşi formulă, cu căţel, cu purcel. Şi este minunat, îmi incarc bateriile pentru încă un an şi aştept cu nerăbdare următoarea dată. 
Vă mulţumesc, fetelor!




2 comentarii: